Kui meil on Euroopas igal pool enam vähem samad märgid, siis siin need nii ei ole. Siin on küll analoogsed märgid, kuid värvid ja kõik muu võib erineda. Tundub, et paljud märgid lausa puuduvad, kuna ma ei ole neid nagu veel märganud. Liiklus siin on kohati metsik, kuid džungliseaduste põhjal sõitvaid isikuid ei ole ma veel märganud, küllap olen liigelnud vaid korralikes kohtades, kuid ma ei saa ka seda väita, et siin džungliseadustega sõitvaid isikuid.
Tähelepanek
- Enamus juhid on naised
- Enamus juhid on asiaadid (hiinlased, jaapanlased, filipiinlased jne, kuna ma neil väga vahet ei tee, siis on raske eristada, kes on kes ja seetõttu on lihtsam öelda asiaadid)
- Kõik juhid näitavad end nii nagu nad oleks professionaalsed juhid, seega sõidavad suhteliselt pingevabalt, mis on mõnes mõttes hirmutav.
- Kui meil on näha politseid ja kiirabi võrdlemisi vähe, siis siin on neid näha iga poole tunni tagant.
- Nende kiirus on miilides, seega ei tohi väga kiirusega liialdada.
- Samuti ei tohi suvalises kohas üle tee minna ega ka punase fooritulega ületada teed, kuna politsei on selle kohalt väga range.
Aga lähemalt siis märkidest. Kui meil on märgid nii tee ääres kui ka tee peal, siis neil on alatihti märk vaid teele joonistatud, seega tuleb väga palju jälgida teemärgistust. Paistab, et nii meil kui ka neil on eraldi STOP märk, kuid vahel on see vaid teele märgistatud.
Kuid ma olen märganud, et kui meil on nt ühesuunaline tänav, siis seda näitab vaid märk, kuid neil on veel märgile see kirjutataud ka (ONE WAY). Meil üldiselt teksti märkidel pole, aga neil on küll.
Nagu see märk, siis viitab, et on ristumine ühesuunalise teega, ja peale selle on seal peal ka veel kirjas, et ühesuunaline. Küllap, siis tekst on paremini mõistetav kui lihtsalt märk.
Üldiselt on kõikidel märkitel kirjas ka mingi tekst, seega niisama märki tekstita pole kirjas.
Nagu ka sel pildil on näha, on kiirusepiirang numbrites ja sellele on veel lisatud, et see on ikka kiirusepiirang, mitte midagi muud. Meil Eestis on vaid 70,50, 30 jne. Seega mingeid liigseid tähti ega ka tähiseid ei ole. Aga eks igal riigil on oma tavad ja oma korraldused. Meie peame vaid nendest kinni pidama. Nagu meile ka koolitusel räägiti, siis on parem mitte liiklust rikkuda, kuna tagajärjed võivad olla üpriski karmid. Nad ei pruugi sulle trahvi teha, vaid hoopis kohe kohtusse saata ja kohtuistung võib toimuda ka peale sinu lahkumisekuupäeva, mis tähendab, et sa ei tohi enne kohtuistungit lahkuda.
See peaks siis olema analoogne märk meie parkimise keele märgile. Kuid nagu siin näha on sellel märgil puhtalt tekst ei midagi muud. Seega on tekstist vist kergem aru saada kui pildist. Kui meie eestlased tuubime neid märke pähe, et liikluses hakkama saada, siis ameeriklased loevad märgilt jutu läbi ja teavad, mis teha on vaja. Kohati on see lihtne, kuid samas ei pruugi see nii lihtne olema inimestele, kes ei räägi nt inglise keelt.
See märk räägib, siis elamurajoonist kui eravaldusest, et võõrad ei tohiks sinna minna. Ning võõrad sõidukid, siis eemaldatakse. Seega ei tasu sinna oma autoga minna kui sa ei ela selles majas.
Selle märgi puhul võiks öelda, et puust ja punaseks on ette tehtud. Pöörata ei tohi punase tulega. Samuti on märgil ju vaid tekst ja punane täpp, mis peaks sümboliseerima punast foori värvi.
Selline näeb siis välja kohalik valgusfoor jalakäijatele. Need on led tuled ja kõrvalt ei ole üldsegi näha, mis värv põleb, mis on kohati päris halb, kuna ma ei tea siis kunagi, kas minna üle tee või mitte. Vahel teevad need valgusfoorid vigurvänta ka. Nagu nt eile tahtsime üle tee minna põles käsi ja 15 sek ja kohe äkki oli lihtsalt käsi, seega me ei saanudki kahjuks üle tee minna, mis oli üpriski kurb, kuna kohapeal seistes kütab päike rohkem kui kõndides. Vasakpoolne lubab ületada teed ja parempoolne näitab kui palju on veel jäänud aega tee ületada. Kui parempoolsel aega ei tiksu ja käsi ei vilgu, siis ei tohi teed ületada, aga kui käsi vilgub ja aeg tiksub, siis tohib küll veel ületada teed. Teised valgusfoorid, millest juhid orienteeruvad on samasugused nagu meil Eestis. Kuigi vahel näed ikka, et punase värvi valgusfoori osa on palju suurem kui teiste värvide oma, küllap nad püüavad rohkem tähelepanu suunata punasele värvile, et keegi ei tahaks ristmiku ületama punasega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar