esmaspäev, 7. jaanuar 2013

Taxes, Taxes, Taxes

Ja nüüd ongi kätte jõudnud see vahva maksudeperiood, kus on võimalik neid tagasi saada, ehk siis meie keeli maksutagastus. Tegelikult alustasin selle asjaga juba detsembris kui mitte novembri lõpus, aga siis ei olnud mul kuidagi aega sellega tegeleda ja polnud ka mahti ausalt öeldes. Aga nüüd aasta alguses võtsin end lõpuks kokku ja tegin asja ära, kuigi nüüd just meenus, et ühe lehe pean neile veel saatma. Algul tundusid need lehed niivõrd keerulised, kuid lõpuks tuli välja, et enamus lehtedele pean vaid allkirja panema ja siisnad kõik koos skännima, päris huvitav eksjuu ja ma murdsin ligi kuu aega pead, et mis ma sinna kirjutan. Muidugi olin mul ka nö konsultant, kelle nimi on Ivanna, kes ikka vahetevahel helistas mulle ja uuris ja küsis ja rääkis. 
Meie vestlus nägi umbes selline välja:

Ivanna: "Hi Elise! This Ivanna calling from Taxback. How are you today?"
Mina: Hello, I am fine.
Ivanna: "I was wondering when you will send the documents, that we could do your tax refund earlier?"
Mina: " I will try to fill them during this week and send them to you."
Ivanna: "Alright, Elise. Have a nice day and we are waiting for your papers. "
Mina: "OK"
Ivanna: "Good Bye!"




Ja noh, mina olin tavaliselt selline uimane ja lubasin kogu aeg, et saadan saadan, aga lõpuks venitasin ikka mõnuga, aga nüüd on asjad enam vähem korras. Pidin saatma ka SSN kaardi koopia, aga ma ei leidnud seda eile ülesse, seega ei saatnud. Saatsin hoopis USA J-1 viisa koopia. Nii, et jah nii need asjad on. Eks ole näha, palju ma tagasi saan ja mille eest. 

Neil oli kirjas, et nad võivad kompenseerida ka mingi osa reisikuludelt (lennupiletid, programmitasu jne) kui ka USA-s olles tehtud kulutes Eestis (telefoniarved, üür jne). Ma panin küll need andmed kirja, aga eks siis ole näha, kas nad ikka kompenseerivad seda. Keegi mulle täpset vastust anda ei osanud. Kuigi see poleks üldsegi paha ju, aga eks aeg näitab. Kuna mul polnud veel viimast palgatšekki, kuna mu tuttav USA-s pani raha mu arvele, siis selle peavad nad ise küsima minu tööandjalt. Kuigi ta ütles, et eelviimane palgatšekk võib ka toimida eks siis ole näha. Saatsin igatahes eelvimase, eile niisama sahtlites tuhnides avastasin selle. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar